Extra service

Begeleiding boekencontrole

Kosten: € 750,-

Zo nu en dan besluit de belastingdienst om de administratie van een ondernemer te komen controleren. De verantwoordelijke inspecteur zal je hier schriftelijk van op de hoogte stellen en geeft aan wanneer hij langskomt. Omdat wij alle administraties maandelijks netjes bijhouden kun je zelf alle benodigde informatie aan de inspecteur overhandigen. Je hebt daar immers te allen tijde toegang toe.

Mocht de inspecteur aanvullende informatie nodig hebben uit bijvoorbeeld ons boekhoudpakket dan leveren wij dat natuurlijk direct bij je aan. Zo zijn wij dus niet nodig tijdens zo een controle. Wil je ondanks dit alles toch dat wij fysiek aanwezig zijn tijdens de controle van de inspecteur? Dan is dat natuurlijk geen enkel probleem.

Begeleiding de BV in

Kosten: variërend tussen € 500,- en € 1.500,- (exclusief notariskosten)

Wanneer het je als ondernemer voor de wind gaat en de jaarlijkse resultaten steeds beter worden kan het op den duur fiscaal gezien interessant zijn om een Eenmanszaak of VOF om te zetten in een B.V. Overigens kun je hier als ondernemer ook andere redenen voor hebben, maar wat de reden ook mag zijn, er zitten fiscaal gezien wel wat haken en ogen aan zo’n transitie.

Wij kunnen je daarbij begeleiden en ervoor zorgen dat het hele traject fiscaal optimaal verloopt. Het exacte tarief is afhankelijk van de manier waarop de transitie plaats vindt. Dit verschilt per situatie. Wij zullen altijd vooraf een prijs voorleggen. Dat is dan ook een gegarandeerd vast tarief.

Begeleiding de BV uit

Kosten: variërend tussen € 500,- en € 1.500,- (exclusief liquidatiekosten voor de B.V.)

Net zoals het in sommige gevallen interessant kan zijn voor ondernemers met een Eenmanszaak of VOF kan het ook voor ondernemers met een B.V. fiscaal gezien interessant zijn om juist niet langer vanuit en B.V. te opereren, maar vanuit een Eenmanszaak of VOF. In dat geval kunnen wij ook dit traject begeleiden.

Controleren financieel plan

Kosten: € 500,-

Een financieel plan (liquiditeitsprognose) is onderdeel van een ondernemingsplan. Wanneer je als ondernemer een nieuw bedrijf begint is het verstandig om een goed ondernemingsplan te schrijven. De inhoud van dit plan bepaal je natuurlijk zelf, maar het kan zijn dat de bank je vraagt om een boekhouder mee te laten kijken naar het financiële gedeelte.

In dat geval is het de bedoeling dat je zelf een financieel plan opstelt (wij kunnen je hiervoor gemakkelijke documenten aanleveren) en dat plan kunnen wij vervolgens controleren en waar nodig samen met jou aanpassen.

Extra adviesgesprek

Kosten: € 200,-

Standaard zit bij ieder abonnement jaarlijks een adviesgesprek inbegrepen. Tijdens dat gesprek kan je bijvoorbeeld je zakelijke plannen voor het komende jaar bespreken, maar ook jouw persoonlijke fiscale situatie.

In dit gesprek komt alles wat speelt uitgebreid aan bod, maar heb je om wat voor reden dan ook gedurende het jaar nog eens vaker behoefte aan een moment voor een extra advies gesprek, dan kant dit natuurlijk altijd worden ingepland.

Geconsolideerde jaarrekening

Tarief: € 750,- (Consolidatie van twee B.V.’s. Iedere extra B.V. kost € 500,-)

Onder consolideren verstaan we het bij elkaar optellen van verschillende enkelvoudige jaarrekeningen van een moederbedrijf, bestaande uit verschillende dochterondernemingen. In een dergelijke jaarrekening worden de cijfers van de verschillende ‘dochters’ samengevoegd en gepresenteerd als die van één bedrijf.

Als moederbedrijf van verschillende dochterondernemingen ben je wettelijk verplicht om, vanaf een bepaalde omvang, een geconsolideerde jaarrekening op te (laten) stellen. Alle dochterondernemingen moeten hierin worden opgenomen. Een geconsolideerde jaarrekening geeft inzicht in de resultaten van het moederbedrijf als één geheel. Kapitaalverschaffers investeren in het algemeen in het moederbedrijf en niet in afzonderlijke dochters.

Kredietrapportage voor banken

Kosten: € 500,-

Financiële rapportages zoals jaarrekeningen aanleveren bij de bank of overheid.  Dat kan via Standaard Bedrijfsrapportages (SBR). Hiermee versturen wij voor je je financiële gegevens digitaal en in een standaard format. Veilig en gemakkelijk.

Vraag je vanaf 1 juli (ingangsdatum kortingsregeling) een lening aan? Dan krijg je een korting van € 250 op de afsluitprovisie als je de benodigde gegevens via SBR aanlevert. Wij maken gebruik van een eigen koppeling met SBR.

Samenstelverklaring van accountant

Kosten: € 500,-

Een jaarrekening wordt standaard opgemaakt door de boekhouders van PSA Financials. Voor bepaalde instanties kan het nodig zijn dat je als ondernemer een jaarrekening overhandigt met daarbij een samenstelverklaring van een (AA) accountant.

In dat geval zal de jaarrekening bij ons worden opgesteld door samenwerkende accountants en uiteraard ondertekend worden door een (AA) accountant.

Alle bovengenoemde prijzen zijn exclusief 21% BTW.